Kako vi komunicirate na poslu?

Kako vi komunicirate na poslu?

Svakodnevno vodimo na desetine dijaloga i ulazimo u različite razgovore. Da li znate da postoji komunikacijska veština koja se primenjuje u svakom razgovoru i omogućava da kažete sve što želite na najbolji način – asertivna komunikacija.

Susreli ste se sa osobama koje pažljivo slušaju sve što kažete i bez ikakvog nametanja mišljenja uspešno izraze svoje misli i ostaju upečatljivi kroz kulturan i pozitivan dijalog? Vreme je da menjate svoje navike i da naučite da pravilno komunicirate sa drugima.

Koji oblici komunikacije postoje?

Ako razmislite o ovome primetićete nekoliko načina komuniciranja, od kojih je pasivan i agresivan najuočljiviji.

Pasivan način komunikacije znači da osoba retko iznosi svoj stav, brzo odustaje od svojih zamisli i retko će reći „ne“ u razgovoru.

Agresivna komunikacija se izražava kroz nametanje svojih ideja i razgovora, neprijatan način komunikacije gde se koristi svako sredstvo da bi se opravdao krajnji cilj.

Asertivna komunikacija je način komuniciranja gde se uvažava sagovornik, ali se na jasan i nedvosmislen način kaže svoje mišljenje. Ovako se ne izražava agresija i ton konverzacije je mnogo prijatniji. 

Bilo da ste pasivni sagovornik ili agresivno nastupate, vežbom je moguće usvojiti asertivnu komunikaciju koja će onda teći prirodno u svakom dijalogu.

Zbog čega su komunikacijske veštine važne?

Izdvojite se u razgovoru kao neko ko odlično barata u svakoj konverzaciji na način da se vaše mišljenje kaže i razume, ali da to bude bez ikakvog negativnog stava prema sagovorniku.

Ovakav vid komunikacije povećava šansu da se ispune ciljevi, ali i raste samopouzdanje jer ste dorasli svakom nivou komunikacije. Sa nekoliko pravih reči se može postići više nego ispraznim govorom koji niko neće razumeti.

Komunikacijske veštine će vas drugima predstaviti u najboljem svetlu što je jedno od važnih posrednih kreiranja mišljenja.

Kreativne radionice i vežba će vaš dijalog dovesti do savršenstva

Nije cilj da naučite što više reči iz Leksikona reči i izraza, već da svojim stavom i pravilnom formulacijom mišljenja postignete mnogo više u svakodnevnom razgovoru.

Svi smo se našli u situaciji kada burno reagujemo pa nam emocije pomute sve ono što smo želeli da kažemo. Komunikacijske veštine će učiniti da pitate konkretno, jasno, tražeći jasan odgovor uz ostavljanje prostora za različite odgovore:

– „Da li ti je bilo lepo u školi? Da li je bilo nekih problema? Imaš li nešto da mi kažeš?“

– „Danas si zakasnio na posao, da li si imao neki problem? Ako mogu da pomognem, obrati mi se!“

– „Umorila sam se od kućnih poslova i želim pauzu za sebe. Hvala ti.“

– „ Spisak za kupovinu je dugačak, kasniću zbog toga. Olakšala bi mi ako bi veći deo kupovine obavio vikendom, da li možemo tako da se organizujemo? Hvala ti.“ 

Primera je dosta, a zajedničko je da se isključi emocija, napad u pitanju i krivica u odgovoru. Treba da se konverzacija vodi tako što će se dozvoliti sagovorniku da kaže šta želi i dati mu mogućnost da se izraze pravilno.

Komunikacijske veštine su odličan način da naučite kako da jasno izrazite svoje mišljenje bez ikakve rasprave i teškoća. Vremenom će ovakav način govora postati uobičajen i mnogo govoriti o vašem karakteru i stavu koji imate prema drugima. 

Za učenje ne trebaju godine, već vežba u svakodnevnoj konverzaciji. Budite jedan od onih koji su ovladali ovom veštinom!

Biznis