Zašto banke posluju i online?

Zašto banke posluju i online?

Bankarstvo je uslužna delatnost i kao takva mora da bude konkurentna da bi imala klijente i istakla se na tržištu. U našoj zemlji posluje na desetine poslovnih banaka koje se trude da na različite načine budu jedinstvene i skrenu pažnju na sebe. Online banka je svakako jedan od takvih metoda.

Zašto je internet postao sastavni deo poslovanja banke? Online krediti nisu jedino što postoji u okviru internet usluga, ali su svakako mnoge privukli da koriste i druge usluge banke i na taj način unaprede svoje finansije.

Online banka – novi koncept poslovanja

Kao što je već navedeno, banke se trude da svojom ponudom privuku što više klijenata. Pored nižih kamatnih stopa, bolji uslova za klijente, online banka se pokazala kao mogućnost za poslovanje na daljinu i vezu sa klijentima čak i kada oni fizički nisu tu.

Korisnicima bankarskih usluga je sada mnogo lakše, a ono što dobijaju je:

  • Online otvaranje tekućih računa,
  • Online pristup računu,
  • Online krediti,
  • Online konsultacije …

Ove usluge odgovaraju klijentima, ali pomažu i boljem poslovanju banke. Naime, smanjuje se direktan kontakt sa klijentima i gužve u objektu. To se tokom Covid-19 pandemije pokazalo kao dobro, ali će nastaviti da bude aktivni deo bankarske politike jer se tako adekvatnije planira radni dan i svakom klijentu posvećuje dovoljno pažnje.

Internet je omogućio bolju vezu i prezentaciju i sa onima koji treba da postanu klijenti, tako što su samo par klikova udaljeni od svake poslovnice. Mnoge usluge online banka pruža putem WEB-a pa se jednostavno i brzo ostvaruje konverzacija iako nisu fizički blizu.

Čak šta više, online banka može da pruži usluge i onda kada da nema svoju filijalu u blizini pa je ovo način da se smanje troškovi, a proširi poslovanje.

Online krediti – najtraženiji oblik bankarskog poslovanja

Uzimanje kredita je najvažniji oblik poslovanja jedne banke, pa su i online krediti najtraženija ponuda banke.

Olakšava se apliciranje za kredit, naročito za postojeće korisnike banke tako što:

  • Online dobijaju sve informacije o kreditima
  • Internetom komuniciraju sa službenicima
  • Online podnose zahtev

Sa druge strane, i oni koji nisu korisnici usluga konkretne banke mnogo brže saznaju sve informacije na WEB sajtu ili putem aplikacije, saznaju sve o konkretnim kreditima i podnesu zahtev mnogo brže nego inače.

Online krediti su učinili mnogo na promociji i privlačenju korisnika koji nisu želeli da budu kreditno zaduženi jer jednostavnije dolaze do neophodnih sredstava i rešavaju probleme koji su inače zahtevali papirologiju, gubljenje vremena i komplikovane procedure.

Bankarske poslove ništa ne može da zameni pa će banke biti važan deo finansiranja stanovništva i privrede i u budućnosti. Ono što je internet doneo je kreiranje online banke koja više ne mora da postoji u fizičkom obliku, a da pri tome pruža kvalitetne usluge svim svojim klijentima.

Jedna od najpoznatijih aktivnosti koje se traže od banke su krediti koji sada dobijaju u digitalizovanu formu što korisnicima usluga olakšava podnošenje zahteva, a banci brže obrade istih. Troškovi bankarskih usluga su niži pa i usluge pojeftinjuju što je još jedan razlog da klijenti vole online bankarstvo.

Finansije